Denon AH-D400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AH-D400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jdsx 28-04-2013
Geschreven voor: Denon AH-D400

Na enkele maanden gebruik, zonder verplaatsingen buitenshuis (enkel voor mijn PC) alle twee de plastic bevestigingen aan de lederen hoofdband afgebroken. Voor een hoofdtelefoon van deze prijsklasse gewoon onaanvaardbaar. Ik heb andere hoofdtelefoons van veel minder geld die bijna onverwoestbaar zijn...

Geluidskwaliteit is uitstekend en draagcomfort is goed. Ingebouwde versterker gebruik ik zelden, vooral passief luisteren dus.

Alle pluspunten van deze hoofdtelefoon vallen bij mij echter in het water als de bouwkwaliteit erbarmelijk is.

Ter info: ik heb deze review geschreven terwijl mijn Denon met contactlijm ligt te drogen. Zal zo goed als onzichtbaar hersteld zijn maar ben momenteel "licht geagiteerd". ;-)

frank-t 17-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-D400

De denon AH-D400 geeft een geweldig geluid. De bijzondere vormgeving doet veel mensen opkijken, het is weer iets anders dan die koptelefoon van Dr Dre. Enig minpunt vind ik is dat je een Iphone of Ipod (nieuwer model) nodighebt om van alle mogelijkheden gebruik te maken, zoals besturing via draaischijven of het voeren van een telefoongesprek. Ikzelf heb een Android toestel, dus dat werkt niet. Desalniettemin ben ik erg tevreden.

harcor 18-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

Zeer "vol" en zuiver geluid, zeker met extra versterker aan bij laag volume. Uiterlijk is mij iets te veel bling met verlichting (maar die kan je gelukkig uitzetten) en afwerking een beetje "plastic". Microfoon tbv telefoongesprekken (iPhone) zou wat gevoeliger mogen zijn en is helaas niet instelbaar.

daviddev1990 14-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

In deze review beschrijf ik mijn ervaringen met de Denon AH-D400 koptelefoon. Ik heb deze koptelefoon in het buitenland aangeschaft nadat ik mijn vorige koptelefoon was verloren. Voor een conclusie over deze koptelefoon met plus- en minpunten kunt u naar onder scrollen. Overweegt u daadwerkelijk deze koptelefoon aan te schaffen, dan is het natuurlijk beter om de hele review te lezen. Succes met uw aankoop!

Eerste indruk
De koptelefoon wordt geleverd in een zwart-oranje doos. In die doos zit nog een tweede doos. Deze doet enigszins lijken op een doos waar sieraden in verkocht worden. En inderdaad, als je doos opendoet ligt daar de koptelefoon ook als een sieraad op een satijnen bedje.

In de doos zit verder uiteraard de kabel, een USB-kabel om de ingebouwde versterker (later meer daarover) op te laden, een 6,3 mm jack-adapter en een draagtas met suede binnenkant.

De gebruikte materialen zien er degelijk en duurzaam uit. De koptelefoon is grotendeels van (gegoten) plastic, wat uiteraard het gewicht lichter maakt. Ik heb niet het idee dat door het gebruik van plastic de sterkte minder is. Bovendien is het plastic deels ook met glasvezel versterkt.

Made for Apple
Een opmerking die ik graag aan het begin wil maken is dat deze koptelefoon “Made for Apple” is. Dit betekent niet dat je met een Android-telefoon (of tablet) geen muziek kunt luisteren, maar het betekent wel dat je dan geen gebruik kunt maken van de extra knopjes die op de koptelefoon zitten.

Draaiknop
In combinatie met een Apple-apparaat (iPod, iPhone, iPad) kun je gebruik maken van een aantal handige knopjes die op de koptelefoon zitten. Door te draaien aan de draaiknop kun je het volume regelen. Door er op te drukken kun je muziek afspelen, pauzeren, een inkomend telefoontje beantwoorden of ophangen. Erg handig vind ik! Bovendien zit er ook nog een ingebouwde microfoon in, iets wat je bij de meeste koptelefoons niet ziet. Verwacht natuurlijk geen top-microfoon, maar je bent voor de ander prima te verstaan zonder dat het geluid heel blikkerig klinkt. Ik vond het geluid van de microfoon boven verwachting goed.

Draagcomfort
De Denon AH-D400 is een over-ear koptelefoon. De klankkast heeft een gesloten ontwerp, dus je hoort nauwelijks omgevingsgeluid. De koptelefoon beschikt helaas niet over een actieve noise-cancelling.

De koptelefoon is licht (305 gram) en past goed over de oren. De hoofdband is verstelbaar en gemaakt van zacht leder. De koptelefoon zit daardoor erg comfortabel.

De oorschelpen zijn draaibaar en voorzien van traagschuim waardoor de koptelefoon erg lekker over je oren zit.

De oorschelpen zijn ook voorzien van blauwe LED-verlichting. Mocht je dit niet mooi vinden, dan kan dit licht gedimd of helemaal uitgezet worden.

Geluidskwaliteit
Het belangrijkste van de koptelefoon is natuurlijk de geluidskwaliteit. Met een koptelefoon van dit merk en met deze prijs mag je verwachten dat de geluidskwaliteit goed is. En dat is deze zeker.

De koptelefoon heeft een ingebouwde versterker. Deze werkt op een Li-Polymer accu en zorgt er voor dat je nog net even wat beter geluid krijgt. De accuduur is volgens de beschrijving 12 uur, maar in werkelijkheid kom ik vaak rond de 10-11 uur. Een lege accu kan weer opgeladen worden met de meegeleverde USB-kabel. Uiteraard kun je ook als de accu leeg is nog gewoon muziek luisteren. Het geluid is dan nog steeds erg goed, maar net iets minder. Ik moet wel zeggen dat een aantal mensen het verschil niet of amper hoorde met versterker aan of uit.

De versterker, samen met de 50 mm-drivers, zorgen voor een erg mooie, diepe, maar toch gecontroleerde bas. Ook de midden- en hoge tonen komen erg mooi uit deze koptelefoon. Houdt er echter wel rekening mee dat de bron ook van goede kwaliteit moet zijn. Als je een muzieknummer hebt van slechte kwaliteit, dan kan de koptelefoon dat geluid er natuurlijk niet bij verzinnen. Je zult dan dus ook niet het allerbeste geluid horen wat deze koptelefoon kan produceren.

Het bereik van de koptelefoon is 5 tot 37.000 Hz. Een erg groot bereik, dus de koptelefoon kan vrijwel al het geluid produceren. Een menselijk oor heeft ongeveer een bereik van 20 Hz tot 20.000 Hz dus deze koptelefoon heeft genoeg bereik.

Ik heb deze koptelefoon ook in het vliegtuig gebruikt. De koptelefoon heeft alleen passieve ruisonderdrukking, dus je hoort nog wel de motoren van het vliegtuig op de achtergrond. Verder omgevingsgeluid is nauwelijks hoorbaar. Je hoort dus geen mensen praten door je muziek heen bijvoorbeeld.

Al met al is het geluid dus echt geweldig. Van house met een lekkere bass tot pop en klassiek krijg je een perfect geluid. Met de versterker is het geluid zelfs nog beter!

Prijs
Voor dit geld kun je heel wat goedkope koptelefoons kopen. Het hangt er dan ook vanaf waar uw voorkeur ligt. Let u puur op prijs en is het geluid voor u minder belangrijk, dan doet u er verstandig aan een andere koptelefoon te kopen. Is geluid voor uw het allerbelangrijkste, dan is deze koptelefoon het overwegen waard. Echter, er zijn nog betere koptelefoons, waar u ook nog veel meer geld voor moet neertellen. Dit is zeker niet de koptelefoon met de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Is geluid voor u echter erg belangrijk en bent u bereid daar ook voor te willen betalen, dan kan ik deze koptelefoon zeker aanraden. Het geluid is immers erg goed.

Garantie en aftersales
Op de koptelefoon zit 2 jaar carry-in-garantie. Niet heel bijzonder, gewoon standaard.

Na de koop van de koptelefoon heb ik nog geen contact gehad met de klantenservice van Denon. De kwaliteit hiervan kan ik dus niet beoordelen.

Conclusie
Als u de Denon AH-D400 koopt, dan zult u daar zeker geen spijt van krijgen. Het geluid is uitstekend en is zelfs nog iets beter als u de versterker aan zet. Een minpunt is wel dat de knopjes op de koptelefoon alleen werken met Apple-producten en niet met Android. De passieve ruisonderdrukking zorgt ervoor dat het geluid ook in het vliegtuig nog goed te horen is. U hoort echter nog wel de motoren van het vliegtuig op de achtergrond. De geïntegreerde microfoon is goed. U bent voor de ander nog goed te verstaan. Wilt u uitstekend geluid en bent u bereid daar ook geld voor uit te geven, kies dan voor de Denon AH-D400. Neemt ook genoegen met geluid van iets lagere kwaliteit, kies dan voor een goedkopere koptelefoon omdat het dan zonde is om zoveel geld uit te geven aan een koptelefoon.

Heeft u nog vragen, stel ze gerust, dan probeer ik deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Pluspunten:
+ Mooi design en perfect geluid
+ Zit comfortabel door de oorschelpen met traagschuim
+ De versterker zorgt voor nog eens extra goed geluid
+ Ingebouwde microfoon van goede kwaliteit
+ Inclusief draagtas

Minpunten:
- Geen actieve ruisonderdrukking
- Knoppen op de koptelefoon werken alleen met Apple-producten
- Prijs hoger dan gemiddelde andere koptelefoon

Jeroen van der Voort 12-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

De koptelefoon zit verpakt in een zeer luxe doos. Het uitpakken is al een feestje, waarbij je het gevoel krijgt een mooi en luxe apparaat te hebben gekocht. Prettig ook dat de koptelefoon middels een draad met 2 pluggen wordt aangesloten op de audio, bij een eventuele draadbreuk kun je dus volstaan met een simpele nieuwe draad. De batterij is oplaadbaar, deze is eenvoudig op te laden via je computer. Het geluid is echt fantastisch! Mijn enige vorm van kritiek is de vormgeving. Deze vind een een beetje oubollig. Ik vind het niet heel belangrijk, maar ik merk dat mijn kinderen dit héél belangrijk vinden. De blauwe verlichting is niet voldoende onderscheidend om deze vormgeving tot hip uit te roepen. Tenslotte is het prettig dat enkele functies van de iphone via de hoofdtelefoon te kunnen bedienen. Ook de ingebouwde microfoon is handig bij het voeren van telefoongesprekken.

Darth Diabulus 07-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

Wat draagcomfort betreft, zit deze hoofdtelefoon heel goed. Zelfs bij langdurig gebruik geen last gekregen, zit goed over de oorschelpen.
De vormgeving is af. Ik ben persoonlijk geen voorstander van de lichten, maar die kunnen met een simpele knop worden afgezet.
De geluidskwaliteit is goed, maar de bass is in zijn beginstand wel wat te zwaar. Zeker dus de Denon app downloaden (heb zelf een iPhone, weet niet hoe het met Android zit), die gratis is, en waar er een paar goeie presets zijn. Microfoon werkt (tot mijn verbazing) zeer goed.
Tenslotte de duurzaamheid: geen enkel element aan de hoofdtelefoon lijkt goedkoop te zijn (de doos waar de hoofdtelefoon in zit, is prachtig). Maar ik heb hem wel nog maar enkele dagen, dus heb wel geen zekerheid over de lange termijn.

MaxGV 06-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

De Denon komt in een hele mooie doos, op satijn, zoals horloges, dus Unboxing de koptelefoon was een waar genoegen.

In de doos, zit een micro USB kabel, verloopstuk van 3.5 mm Jack naar grote 1/4" Jack en aparte afneembare 3.5 mm kabel en een draagtas met clip. Dit is een opvouwbare Denon draagtas gemaakt van stevig zwart materiaal buiten en een heldere blauwe rits en ook gekleurde zachte microsuede binnenkant.

Deze hoofdtelefoon heeft geen actieve ruisonderdrukking
Geluid is ook zonder de ingebouwde versterking goed. Door de ingebouwde versterker aan te doen gaat de bass volledig open wat het midden en lage tonen bass versterkt.

Geluidsisolatie is passief. De koptelefoon zit comfortabel, oorschelpen hebben zachte padding, zijn niet vouwbaar. Lange termijn luisteren is aangenaam en comfortabel. Bouw kwaliteit is goed, gemaakt van glimmend kunststof, een blauw cirkelvormig led lampje brandt op de oren als de versterker aan staat. Deze kan uitgezet worden. De koptelefoon is wel redelijk groot.

Ingebouwde microfoon werkt goed op een iPad en een iPhone, en deze extra features (volume regeling, pauze en microfoon) werken daar alleen op. Opladen duurt 4 uur, geeft dan 8-12 uur versterking. De interne oplaadbare batterij wordt opgeladen via micro USB.

Zonder amp is geluid een 8 met amp een 9+, bass is een 10.
Bouw kwaliteit = 9
Comfort = 9
Duurzaamheid is nog niet te beoordelen, maar ben gecharmeerd van de afneembare kabel.

Pluspunten: goed geluid ook zonder versterking, zit comfortabel mooie bouw kwaliteit, afneembare kabel
Minpunten: extra features werken alleen op IOS devices

macbay 06-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

Mooie moderne koptelefoon. Zit lekker zacht op je oren. Geluidskwaliteit is fantastisch. Gelukkig ook bij een lege accu nog te gebruiken ook dan nog prima geluid maar met minder bass. De blauwe led rand had voor mij niet gehoeven. Maar kan gelukkig uitgezet worden.

Poseidon777 05-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

De Denon AH-D400 is zeer comfortabel om te dragen en past bijna perfect met mijn oren. Het ontwerp is trendy en best gaaf. Het geluid was echt overdonderend vooral als ik luisterde naar klassieke muziek. Het is veruit de beste hoofdtelefoon die ik ooit heb gehad. Echter, de draagtas ziet er een beetje goedkoop en past niet goed met de hoofdtelefoon. Dat is echt jammer

eazyme 03-11-2012
Geschreven voor: Denon AH-D400

De koptelefoon zit heerlijk en zal in de winter niet voor koude oren zorgen. De vormgeving vindt ik mooi modern maar had kleiner gekund qua remote bediening op de oorschelpen. Geluid klinkt puur en perfect zoals het moet en over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen maar het ziet en voelt allemaal wel degelijk.

*Minpunt is:

De remote bediening doet het dus NIET op een ipod classic 80gb en in de handleiding staat; ''vanaf ipod classic 120gb''! Dat had men mij wel eerder mogen zeggen dan had ik van deze aankoop afgezien want ik bezit verder geen apple apparatuur :(
Misschien kan ik het nog oplossen door een nieuwere headphone jack te gaan plaatsen in mn ipod van 2007.........wie weet? Ik voel me een beetje misleid door Denon door alleen maar ipod te noemen in plaats van welk type wel of niet.

mvg:eazyme

eazyme 21-02-2013

Update ervaring met deze koptelefoon.

Als deze Denon koptelefoon zijn batterij vol is opgeladen is deze zonder te gebruiken en met de versterker stand op UIT leeg binnen 2 dagen, weet niet of ik alleen die pech heb maar ik leer er al mee leven. Hij hangt van af nu altijd aan een usb poort op stroom.
Powerknopje voor de versterker had ook wel iets groter gemogen maar verder zeer tevreden qua geluid en pasvorm.

mvg:eazyme